همه چیز درباره استانبول کارت

بنر استانبول کارت

بررسی همه چیز درباره استانبول کارت:

استانبول با جاذبه های شهری خود گردشگران داخلی و بین المللی را به سوی خود می کشاند. اگرچه کاوش در این شهر بزرگ ممکن است کمی گران به نظر برسد، اما نگران نباشید، استانبول کارت ارائه شده توسط مدیریت شهری استانبول راه حلی آسان برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و کاهش هزینه ها و سایر خدمات می باشد به گونه ای که هم شهروندان استانبولی و هم مسافران بتوانند به راحتی از آن بهره مند شوند. برای اطلاع از همه چیز درباره استانبول کارت با ماه نورد تا انتها همراه باشید.

راهنمای استانبول کارت:

استانبول کارت چیست؟

استانبول کارت یا IstanbulKart یک کارت هوشمند همه کاره قابل شارژ است که برای دسترسی کامل به سیستم حمل و نقل عمومی گسترده استانبول از جمله مترو، اتوبوس، تراموا، کشتی و غیره طراحی شده است. با یک کارت، می توانید بدون دغدغه شهر هزار رنگ استانبول را کاوش کنید.
استانبول کارت

مزایای استفاده از استانبول کارت:

استانبول کارت مزایای متعددی مانند پرداخت ساده کرایه، نقل و انتقالات با تخفیف و پیشنهادات ویژه در موزه ها و جاذبه ها را برای گردشگران ارائه می دهد. علاوه بر این، Istanbul Kart همچنین می تواند برای دسترسی به توالت های عمومی و پارکینگ های خاص مورد استفاده قرار گیرد که این ویژگی ها، آن را به ابزاری ضروری و مفید برای کاوش در شهر تبدیل می کند.
مزایای استانبول کارت

خرید استانبول کارت: کجا و چگونه:

پس از ورود به فرودگاه استانبول، می توانید کارت استانبول خود را از دستگاه های خودکار زرد/آبی یا صرافی های مجاز خریداری کنید. همچنین می توانید کارت حمل و نقل عمومی استانبول را از کیوسکهایی که در سطح خیابان و یا ایستگاه اتوبوس قرار دارد خریداری کنید.

استانبول کارت را می توان از بیش از 2000 نقطه در سراسر شهر از جمله ایستگاه های مترو، تراموا، کشتی، متروبوس و فونیکولار خریداری کرد. در نزدیکی ایستگاه‌های اتوبوس عمومی به دنبال دستگاه‌های خودکار زرد/آبی یا فروش بلیط و کیوسک‌ها باشید.

دستگاه های فروش استانبول کارت:

استیشن های خرید استانبول کارت

این دستگاه‌های کاربرپسند به شما امکان می‌دهند با واریز پول نقد، استانبول کارت خریداری کنید. به سادگی دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید و از اسکناس های 5، 10، 20، 50، 100 یا 200 TRY استفاده کنید.

نکته: اتوبوس‌های مخصوص فرودگاه (اتوبوس‌های سریع‌السیر) علاوه‌بر استانبول کارت، برای کرایه پول نقد هم قبول می‌کنند؛ اما داخل شهر، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید کرایه‌تان در اتوبوس، مترو، تراموا و… را با پول نقد بپردازید.

کرایه ها و قیمت گذاری گزینه های حمل و نقل عمومی با استانبول کارت:

  • اتوبوس: 15 لیر
  • تراموا: 15 لیر
  • مترو: 15 لیر
  • متروبوس: از 10 لیر
  • تله کابین: 15 لیر
  • فونیکولار: 15
  • لیر کشتی: از 13 لیر
  • قطار Marmaray: از 15 TL

شارژ اعتبار استانبول کارت:

برای افزودن اعتبار به IstanbulKart خود، کارت را روی یک دستگاه فروش خودکار زرد/آبی قرار دهید، منتظر بمانید تا اسکن شود و سپس پول نقد را از قسمت مخصوص وارد کنید. از طرف دیگر، می توانید کارت خود را به صورت آنلاین در استانبول کارت شارژ کنید.

چقدر پول باید شارژ کنم؟

هنگام استفاده از کارت استانبول برای حمل و نقل عمومی، مهم است که میزان استفاده تقریبی خود را در نظر بگیرید و کارت را با مقدار مناسب شارژ کنید. دستگاه های خودکار زرد رنگ که رایج ترین دستگاه ها برای شارژ کارت هستند، نمی تواند باقیمانده پولی را که وارد دستگاه کردید به شما عودت دهد. این بدان معناست که اگر پول نقد بیشتری از آنچه نیاز دارید وارد دستگاه کنید، نمی توانید بقیه پول را پس بگیرید. اما، دستگاه های فروش خودکار آبی قادر به عودت مابقی پول نقد هستند، اما فقط به صورت اسکناس 20 لیری. علاوه بر این، حداکثر مقدار بازپرداخت نقدی به 3سه تا اسکناس 20 لیری محدود شده است. بنابراین، مهم است که این محدودیت ها را هنگام شارژ استانبول کارت، در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید حداقل 20 بار از سیستم حمل و نقل عمومی استانبول استفاده کنید، توصیه می شود تا 300 لیر استانبول کارت خود را شارژ کنید تا از اعتبار کافی اطمینان حاصل کنید.

استانبول کارت موبایل: یک گزینه دیجیتال

IstanbulKart Mobile اپلیکیشنی است که توسط شهرداری استانبول توسعه یافته و به کاربران امکان می دهد کارت خود را مدیریت کرده و اعتبارات را به صورت آنلاین شارژ کنند. این یک جایگزین مناسب برای کارت های فیزیکی ارائه می دهد و می توانید آن را از اینجا دانلود  کنید.

چگونه از استانبول کارت استفاده کنیم؟

هنگام سوار شدن به مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی یا فونیکولور، کارتخوان هایی را در ورودی خواهید دید. به سادگی استانبول کارت خود را به سمت کارتخوان نگه دارید تا زمانی که صدای بوق را بشنوید که نشان می دهد کارت شما با موفقیت خوانده شده است.

استفاده از استانبول کارت

استانبول کارت برای خانواده ها و گروه ها:

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که استانبول کارت یک کارت شخصی نیست. اگر با گروه سفر می کنید، می توانید تنها یک کارت خریداری کنید و برای هر مسافر از آن استفاده کنید. همچنین کودکان زیر 6 سال نیازی به کارت ندارند.

سخن پایانی:

به طور خلاصه، Istanbul Kart راه ایده آلی برای پیمایش در سیستم حمل و نقل عمومی استانبول است و راهی مقرون به صرفه، کارآمد و راحت برای کشف جاذبه های مختلف شهر را برای گردشگران فراهم می کند. استانبول کارت با طیف وسیعی از گزینه های خرید و شارژ و همچنین مزایا و تخفیف های متعدد، یک همراه ضروری سفر است که می تواند سفر شما به استانبول را لذت بخش تر کند. ما مشتاق هستیم نظرات و پیشنهادات تان را راجع به این مطلب به ما ارسال نمائید.

شما می توانید استانبول کارت را در نقاط فروش تعیین شده مانند فرودگاه ها، ایستگاه های مترو و مراکز اطلاعات گردشگری خریداری کنید.

بله، شما می توانید از یک استانبول کارت برای پرداخت هزینه چند مسافر استفاده کنید. با این حال، هزینه هر مسافر به طور جداگانه بر اساس کرایه مربوطه محاسبه می شود.

بله، استانبول کرایه های تخفیفی را برای دانشجویان، سالمندان و مسافران معلول ارائه می دهد. برای دسترسی به این تخفیف‌ها، مسافران واجد شرایط باید برای استانبول کارت شخصی‌شده که دسته تخفیف مربوطه را منعکس می‌کند، درخواست دهند.

بله، می توانید از Istanbul Kart در اتوبوس های عمومی فرودگاه استفاده کنید. اما کرایه این مسیرها بالاتر از نرخ استاندارد اتوبوس است.

استانبول کارت توریست یک کارت ویژه است که برای گردشگران طراحی شده است و گزینه های اشتراک مختلفی را برای 1، 3، 5، 7 یا 15 روز ارائه می دهد. این کارت دسترسی به گزینه های مختلف حمل و نقل عمومی در داخل شهر از جمله اتوبوس، تراموا، مترو، کشتی و غیره را فراهم می کند.

جستجو

معبد یونگه در پکن چین

برنامه سفر 4 روزه پکن

بیایید برنامه سفر 4 روزه پکن رو با هم مرور کنیم پکن با جمعیت بیش از 21 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است.

باتومی بنر | راهنمای سفر باتومی

راهنمای سفر باتومی

باتومی در خط ساحلی دریای سیاه در گرجستان واقع شده است، یک شهر ساحلی باشکوه و فریبنده است که مسافران را از سراسر جهان به

بنر ویزا

همه چیز درباره ویزا

در این مقاله همه چیز درباره ویزا را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما تا انتها همراه باشید. فهرست تورها: ویزا چیست؟ ویزا یک