راهنمای سفر باتومی

باتومی بنر | راهنمای سفر باتومی

باتومی در خط ساحلی دریای سیاه در گرجستان واقع شده است، یک شهر ساحلی باشکوه و فریبنده است که مسافران را از سراسر جهان به خود جلب می کند. باتومی که به خاطر زیبایی طبیعی بی نظیر، فرهنگ پر جنب و جوش و تاریخ غنی اش شناخته شده است، مقصدی است که نوید تجربه ای فراموش نشدنی را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای سفر باتومی با ما تا انتها همراه باشید.

میانگین دمای روز و شب باتومی

Average monthly minimum and maximum temperature in Batumi, Georgia

کارهایی که باید در باتومی، گرجستان انجام دهید:

همانطور که در خیابان های مسحور کننده شهر قدم می زنید، با پیشنهادات زیادی که این بهشت ساحلی در اختیار شما قرار می دهد، شگفت زده خواهید شد. باتومی با تعداد بی‌شماری از فعالیت‌هایی که علایق مختلف را برآورده می‌کنند، مکان مناسبی برای کشف چیزهای جدید و هیجان‌انگیز است. چه به کاوش در اماکن تاریخی شهر و چه به دنبال استراحت در سواحل بکر آن باشید، باتومی برای همه سلیقه ها چیزی برای ارائه دارد.

بلوار باتومی گرجستان

باتومی با معماری مجلل و بناهای تاریخی جذاب خود، شهری است غرق در تاریخ. بازدیدکنندگان می‌توانند در بلوار باتومی، گردشگاهی زیبا که در امتداد ساحل امتداد دارد، کاوش کنند و برج الفبایی بلند را که نمادی از الفبای منحصر به فرد و متمایز گرجستان است، تحسین کنند. کسانی که می‌خواهند عمیق‌تر در گذشته غنی باتومی کاوش کنند، می‌توانند از قلعه گونیو، یک مکان رومی باستانی که قدمت آن به قرن اول پس از میلاد باز می‌گردد، بازدید کنند.

برج الفبا باتومی
فراتر از بناهای تاریخی، باتومی زیبایی های طبیعی فراوانی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. خط ساحلی شهر با آب های فیروزه ای، سواحل بکر، و مناظر خیره کننده ای که نفس شما را بند می آورد، تزئین شده است. از کوه‌های سر به فلک کشیده‌ای که در دوردست خودنمایی می‌کنند تا پارک‌های سرسبزی که در شهر پراکنده‌اند، باتومی رویای عاشقان طبیعت است.

غذاهای لذیذ باتومی:

البته، هیچ بازدیدی از باتومی بدون لذت بردن از غذاهای لذیذ آن کامل نخواهد بود. غذاهای گرجستانی با تلفیقی از تأثیرات اروپایی و آسیایی، به خاطر ادویه‌های خوش طعم، گوشت‌های دلچسب و میوه‌های شاداب مشهور است. از خاچاپوری خوش طعم گرفته تا چرچخلای شیرین، غذاهای باتومی ذائقه شما را وسوسه می کند و هوس شما را بیشتر می کند.

غذاهای لذیذ باتومی | راهنمای سفر باتومی
در راهنمای سفر باتومی، جذابیت های گردشگری برتر، مکان‌های غذا خوردن و دیدنی‌های باتومی را بررسی می‌کنیم، همچنین نکات کاربردی در مورد حمل‌ونقل و اقامت ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که سفر شما تا حد امکان خاطره انگیز و لذت‌بخش باشد. برای شروع سفر در یکی از مسحورکننده ترین و فریبنده ترین شهرهای جهان آماده شوید – باتومی در انتظار است!
راهنمای سفر باتومی

راهنمای شهر باتومی: تاریخچه مختصری از باتومی، گرجستان

تاریخ غنی باتومی به دوران باستان باز می گردد و شواهدی از سکونت انسان به بیش از 5000 سال پیش بازمی گردد. در طول قرن ها، این شهر توسط امپراتوری های مختلفی از جمله یونانی ها، رومی ها و ترک های عثمانی اداره می شده است. در قرن نوزدهم، باتومی به یک شهر بندری مهم و مرکز تجارت  در منطقه قفقاز تبدیل شد. تحت حاکمیت امپراتوری روسیه، این شهر به یک مرکز جهانی با معماری باشکوه و یک صحنه فرهنگی پر رونق تبدیل شد. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، باتومی یک شهر بندری مهم باقی ماند و به عنوان یک مکان کلیدی برای ترانزیت نفت از دریای خزر عمل می کرد. این شهر در طول این زمان دستخوش صنعتی شدن و نوسازی شد و بسیاری از کارخانه ها و پروژه های زیربنایی جدید ساخته شدند.
راهنمای سفر باتومی

برترین جاذبه های باتومی و بهترین مکان ها برای بازدید در گرجستان:

موزه قوم نگاری برجگالو:

بلافاصله پس از استقرار در باتومی، موزه قوم نگاری Borjgalo را اولین ایستگاه خود قرار دهید. در اینجا، با فولکلور گرجستان، صنایع دستی و گذشته کشاورزی آن آشنا خواهید شد. کمال تورمانیدزه بسیاری از قطعات چوبی را حکاکی کرده است که هنگام پرسه زدن در میان نمایشگاه های این موزه خواهید دید، این مکان شگفت انگیزاز مرکز باتومی دور است، با اتوبوس 39 یا 132 می توانید به این محل بروید. این موزه یکی از قدیمی ترین موزه ها در کل کشوراست  علیرغم اندازه کوچک آن، متصدیان این ساختمان را با آثار باستانی زیادی پر کرده اند. بیش از 22000 مورد – از ابزار عصر حجر تا ظروف دوران روم – در اینجا منتظر شما هستند.

موزه باستان شناسی باتومی

کلیسای جامع مادر مقدس:

گرجستان میزبان کلیساهای مسیحی بوده است که قدمت آن به روزهای اولیه این دین بازمی گردد. اگر به دنبال کلیساهایی برای کاوش در باتومی هستید، از کلیسای جامع مادر مقدس باتومی شروع کنید. سازندگان آن آن را به سبک احیای گوتیک در قرن نوزدهم ساختند.

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی
این ساختمان، در قرن بیستم به اجبار توسط شوروی اشغال شد. آنها که اهل دین نبودند، این سالن عبادت را به یک آزمایشگاه فشار قوی تبدیل کردند. با از دست دادن کنترل کمونیست ها بر گرجستان در سال 1989، کلیسای ارتدوکس گرجستان کنترل ساختمان را به دست گرفت. امروزه با وجود شیشه های رنگی زیبای آن، بیشتر بازدیدکنندگان وفادار هستند و هنگام دیدن مناظر، به کسانی که عبادت می کنند احترام بگذارید.

کلیسای سنت نیکولاس:

کلیسای سنت نیکلاس یک جاذبه توریستی مسیحی در باتومی است. با بیش از 150 سال قدمت، این کلیسا قدیمی‌ترین کلیسای شهر است. ایلیا افرمیدی، آن زمان شهردار باتومی ویونانی تبار بود. او رهبری ساخت این کلیسا را به عهده گرفت، که باعث خوشحالی جامعه یونانی ارتدکس باتومی شد.

اگرچه این کلیسا یک کلیسای مسیحی است، اما فاقد ناقوس است. هنگامی که مقامات ترک به آقای افرمیدی اجازه ساخت دادند، اجازه نصب زنگ را ندادند. ولی در سال 1878، اعضای نظامی روس زنگ‌هایی را برای کلیسا نصب کردند. کلیسا هنگامی که بلشویک‌ها در مسکو قدرت گرفتند، بسته شد. ولی با درخواست های مستمر مردم محلی، در سال 1946 دوباره باز شد.

کلیسای سنت نیکولاس باتومی

امروزه، مردم محلی و بازدیدکنندگان از این کلیسا به خاطر معماری منحصر به فرد از آن بازدید می کنند. مانند کلیسای مادر مقدس در باتومی، کلیسای سنت نیکلاس نیز دارای محدودیت سختگیرانه در پوشش لباس است. اگر شما شلوار کوتاه بپوشید، شانه یا سینه‌تان بیرون باشد، احتمالاً مقامات مانع  ورود خواهند شد.

تله کابین آرگو در باتومی | Argo Cable Car

تله کابین آرگو در باتومی را می‌توان یکی از جاذبه‌های گردشگری هیجان انگیز شهر باتومی به‌شمار آورد. سوار شدن بر تله کابین آرگو در باتومی تجربه‌ای دلهره آور و خاص است که خیلی از گردشگران را مشتاق به امتحان کردن آن می‌کند. با این حال سوار شدن بر تله کابین برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند می‌تواند ناخوشایند باشد! چراکه تله کابین باتومی در ارتفاعات بسیار بالا قرار می‌گیرد و اگر نمی‌توانید این ارتفاعات را تحمل کنید، بنابراین بهتر است تفریحات دیگری را در باتومی امتحان کنید. اما اگر عاشق آدرنالین و هیجانات وصف نشدنی هستید که باعث شود سفر شما به یاد ماندنی و پر جنب و جوش شود.

تله کابین آرگو باتومی

بلوار باتومی:

قدم زدن در امتداد بلوار باتومی – این تفرجگاه معروف در امتداد خط ساحلی قرار دارد و مناظری خیره کننده از دریای سیاه را ارائه می دهد. این بلوار با درختان نخل، تخت گل و فواره ها پوشیده شده است. این یک مکان عالی برای پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری آرام است و کافه ها، رستوران ها و بارهای زیادی برای توقف و لذت بردن از نسیم دریا وجود دارد.
بلوار باتومی

از برج الفبایی دیدن کنید

این برج خیره کننده یکی از قابل تشخیص ترین مکان های دیدنی باتومی است که 130 متر ارتفاع دارد. این برج شبیه الفبای گرجی طراحی شده است و دارای یک سکوی رصد در بالای آن است که منظره 360 درجه از شهر و دریا را ارائه می دهد.
برج الفبا باتومی

قلعه گونیو را کاوش کنید

 قدمت این قلعه رومی باستان به قرن اول بعد از میلاد برمی گردد و تنها چند کیلومتر خارج از باتومی واقع شده است. این قلعه یک دژ نظامی مهم برای رومیان بود و نقش کلیدی در تاریخ منطقه داشت. بازدیدکنندگان می توانند قلعه را کاوش کنند و از تاریخچه جذاب قلعه یاد بگیرند.
قلعه گونیو باتومی

از باغ گیاه شناسی باتومی دیدن کنید

این باغ خیره کننده در حومه شهر واقع شده است و بیش از 5000 گونه گیاهی از سراسر جهان را در خود جای داده است. این باغ به 9 بخش مختلف تقسیم شده است که هر کدام موضوع و طراحی منحصر به فرد خود را دارند. بازدیدکنندگان می توانند به گردشی آرام بپردازند و مناظر خیره کننده، آبشارها و برکه ها را مشاهده کنند.
باغ گیاه شناسی باتومی

از سواحل لذت ببرید

خط ساحلی باتومی طیف وسیعی از سواحل را برای همه نوع بازدیدکننده ارائه می دهد. از مکان‌های آرام و خلوت گرفته تا مناطق پرجنب‌وجوش و شلوغ با رستوران‌ها، بارها و فعالیت‌های ورزش‌های آبی، چیزی برای همه وجود دارد. برخی از سواحل محبوب عبارتند از ساحل کوبولتی، ساحل سارپی و ساحل گونیو.

غذاهای گرجستانی را امتحان کنید

غذاهای گرجستانی به دلیل ترکیب منحصر به فرد ذائقه های اروپایی و آسیایی شناخته شده است و برای هر بازدید کننده ای از باتومی می تواند لذت بخش باشد. غذاهای محلی شامل خینکالی (کوفته ها)، خاچاپوری (نان پنیری) و شیشلیک (سیخ گوشت کبابی) است. بازدیدکنندگان می توانند غذاها و شراب سنتی گرجستان را در یکی از رستوران ها یا کافه های متعدد شهر امتحان کنند.

غذاهای لذیذ باتومی | راهنمای سفر باتومی

از موزه دولتی آجارا دیدن کنید

این موزه، هنر و فرهنگ منطقه آجارا را به نمایش می گذارد و مجموعه وسیعی از لباس های سنتی، جواهرات و صنایع دستی را در خود جای داده است. نمایشگاه‌های موزه همچنین شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و عکس‌های هنرمندان محلی است.
موزه هنر آجارا باتومی

به تور قایق بروید

موقعیت باتومی در دریای سیاه آن را به مقصدی ایده آل برای تورهای قایق تبدیل می کند. بازدیدکنندگان می توانند خط ساحلی و جزایر مجاور را کاوش کنند، از مناظر خیره کننده دیدن کنند و حتی ماهیگیری کنند.
تور قایق باتومی | راهنمای سفر باتومی

از میدان پیازا باتومی دیدن کنید

این میدان جذاب در قلب باتومی قرار دارد و دارای معماری خیره کننده ای از جمله برج ساعت زیبا و ساختمان های رنگارنگ است. این میدان محل تجمع مردم محلی و بازدیدکنندگان است و دارای کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی است که غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌کنند.
میدان پیازا باتومی

جستجو

معبد یونگه در پکن چین

برنامه سفر 4 روزه پکن

بیایید برنامه سفر 4 روزه پکن رو با هم مرور کنیم پکن با جمعیت بیش از 21 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است.

بنر ویزا

همه چیز درباره ویزا

در این مقاله همه چیز درباره ویزا را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما تا انتها همراه باشید. فهرست تورها: ویزا چیست؟ ویزا یک