برنامه سفر 4 روزه پکن

معبد یونگه در پکن چین

بیایید برنامه سفر 4 روزه پکن رو با هم مرور کنیم

پکن با جمعیت بیش از 21 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. این تعداد جمعیت نشان‌دهنده‌ی گستردگی و تنوع فرهنگی این شهر بزرگ است. با وجود پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌های صنعت، فناوری و خدمات، پکن همچنان میزبان یک جمعیت فرهنگی گنجانده از افراد با زندگی‌نامه‌ها، تجربیات و سبک‌های زندگی متنوع است. این شهر به عنوان مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی چین، با اندازه و پویایی جمعیتی چنین بالا، به‌عنوان یک نمونه فرهنگی و تاریخی برجسته و همچنین پلی برای ارتباطات بین‌المللی شناخته می‌شود.

برنامه سفر 4 روزه پکن
برنامه سفر 4 روزه پکن

در 4 روز در پکن چه کنیم؟ برنامه سفر 4 روزه پکن برای اینکه برترین جاذبه‌ها، بهترین نمایش‌ها، غذای خاص و پررونق‌ترین مقاصد خرید را پوشش دهد، کافی است.

روز اول: میدان تیان آن من، شهر ممنوعه، پارک جینگ شان، پارک بی های

در اولین روز از سفر 4 روزه خود به پکن، می توانید چند جاذبه شناخته شده در مرکز شهر را به عنوان آغاز کار انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم در ابتدا از میدان تیان آن من و شهر ممنوعه دیدن کنید که می توان آن ها را از مهم ترین جاذبه های پکن دانست.

میدان تیان آن من در پکن
میدان تیان آن من

آنها در مرکز شهر پکن واقع شده اند و نشانه های نمادین چین هستند. در میدان وسیع تیان‌آن‌من، می‌توانید بنای یادبود قهرمانان خلق، و سالن یادبود رئیس مائو و دیگر ساختمان‌های باشکوه اطراف را ببینید. با قدم زدن در برج تیان‌آن‌من، به شهر ممنوعه می‌رسید، که خانه امپراتوری امپراتورها برای تقریباً شش قرن است. این بزرگترین مجموعه چوبی در سراسر جهان، باشکوه و بزرگ است. اتاق های باشکوه زیادی وجود دارد که به طور کلی 2 یا 3 ساعت طول می کشد تا از مناظر آنها دیدن کنید.

شهر ممنوعه پکن تور چین
شهر ممنوعه در پکن

می توانید ناهار را در رستوران داخل شهر ممنوعه میل کنید یا بعد از خروج از شهر سلطنتی غذا بخورید.

پارک جینگ شان درست روبروی خروجی شهر ممنوعه قرار دارد. این توقف توصیه شده بعدی در برنامه سفر چهار روزه در پکن خواهد بود. پارک جینگ شان در دوران باستان باغ سلطنتی کوهستانی بود که همیشه بهترین نقطه دید مشرف به شهر ممنوعه و شهر قدیمی پکن بوده است. با ایستادن در بالای کوه جینگ شان، کل شهر ممنوعه و همچنین آسمان خراش های مدرن دور در تیر رس چشمان شما خواهد بود. در نهایت، پارک بی های در شرق پارک جینگ شان، یک باغ شمالی کلاسیک با آب بسیار بزرگ، مناظر باورنکردنی، پل ها و داگوبا سفید چشم نواز است.

پارک بی های در پکن
پارک بی های در پکن

روز دوم: دیوار بزرگ بدالینگ، شی چاهای هوتونگ، خیابان یادنداکسی، عمارت پرنس گونگ، خیابان بار Houhai

در ادامه برنامه سفر 4 روزه، دیوار بزرگ چین باید گنجانده شود. در میان تمام قسمتهای دیوار چین، دیوار بزرگ بادالینگ بهترین قسمت حفظ شده و محبوب‌ترین بخش در پشته‌های کوهستانی باشکوه است. با این حال، در روزهای تعطیل شلوغ است، بنابراین توصیه می کنیم در روزهای شلوغ آن را با دیوار بزرگ موتیانو (Mutianyu Great Wall) جایگزین کنید. دیوار بزرگ موتیانو همچنین به خوبی حفظ شده و به عنوان زیباترین دیوار بزرگ با پوشش گیاهی انبوه شهرت دارد.

دیوار بزرگ موتیانو (Mutianyu Great Wall) پکن چین
دیوار بزرگ موتیانو (Mutianyu Great Wall) پکن چین

پس از دیدن دیوار چین، به مرکز شهر برگردید و ناهار را در Shichahai Hutongs میل کنید. پس از ناهار، می توانید در این مسیرها قدم بزنید و از حیاطی دیدن کنید که نقطه برجسته Hutong است. خیابان یانداکسی Yandaixie، جایی که می‌توانید تنقلات محلی را بچشید و سایر هنرهای محلی را ببینید. عمارت شاهزاده گونگ در همان نزدیکی تنها اقامتگاه شاهزاده سلسله چینگ (1644-1911) برای عموم آزاد است. جدا از معماری و باغ باشکوه، موزه ای برای معرفی تاریخ نیز وجود دارد. بین خیابان Yandaixie و عمارت شاهزاده گونگ، خیابان Houhai Bar مکان خوبی برای رهایی از زندگی عصبی شهری است. بارهای قدیمی کنار دریاچه، آبجو، شراب، موسیقی و غیره همگی برای شب جذاب هستند.

shichahai hutong خیابان شی چای هوتونگ پکن چین
shichahai hutong خیابان شی چای هوتونگ پکن چین

روز سوم: باغ وحش پکن، کاخ تابستانی، معبد یونگه، تئاتر قرمز

در بازدیدهای بعدی از برنامه سفر 4 روزه پکن، می توانید علاوه بر جاذبه های کلاسیک، سرگرمی بیشتری نیز پیدا کنید. باغ وحش پکن، به ویژه برای تور والدین و کودکان، انتخاب خوبی است. این قدیمی ترین و برترین باغ وحش چین است، با حیوانات کمیاب از سراسر جهان، مانند طاووس سبز، بابون عربی، فلامینگوهای شیلی، کرگدن سیاه آفریقا، و تاپیر مالایا و غیره.

باغ وحش پکن چین | پاندا
باغ وحش پکن چین | پاندا

سپس به سمت غرب به کاخ تابستانی، بهترین باغ کلاسیک در چین بروید. کاخ تابستانی عمدتاً از دریاچه کونمینگ و تپه Longevity Hill تشکیل شده است که استراحتگاه خانواده سلطنتی بود.

کاخ تابستانی پکن | چین
کاخ تابستانی پکن | چین

پس از آن، ممکن است ناهار بخورید و برای معبد یونگه و نمایش کونگ فو در Red Theater به مرکز شهر شرقی بروید. معبد یونگه در ابتدا برای عمارت شاهزاده یونگ، امپراتور بعدی یونگ ژنگ ساخته شد. پس از مرگ او، این عمارت به معبد لاما با مقیاس غیرمعمول بزرگ و سالن های باشکوه تبدیل شد. درام عالی، افسانه کونگ فو، برای دوستداران هنرهای رزمی چینی نیز فوق العاده است و کونگ فو را با داستان های یک استاد کونگ فو نشان می دهد.

معبد یونگه در پکن چین
معبد یونگه در پکن چین

روز چهارم: معبد بهشت، کیانمن، خیابان داشیلار، اردک کباب پکن، وانگ فوجینگ

در آخرین روز از 4 روز اقامت خود در پکن، می‌توانید از آخرین مکان‌ها بازدید کنید، سوغاتی بخرید و غذاهای محلی را تست کنید.

معبد بهشت یک میراث مهم در پکن است، این مکان مقدس با داشتن معماری عالی، بسیار ارزشمند است. در اوایل صبح، افراد محلی دوست دارند برای ورزش به آنجا بروند.

معبد بهشت پکن
معبد بهشت پکن | چین

کمی آن طرف کیانمن تنها دروازه شهر باستانی است که در پکن باقی مانده است، خیابان کیانمن در قسمت مرکزی شهر پکن واقع شده است و این خیابان معروف برای پیاده روی،خرید و گشت و گذار می باشد.

خیابان داشیلار پکن
خیابان داشیلار پکن | چین

در برنامه سفر 4 روزه پکن، چرا کباب اردک پکن، معروف ترین غذای پکن را امتحان نکنید. می توانید آن را به عنوان ناهار امروز خود در این منطقه میل کنید. Quanjude، بهترین رستوران کباب اردک در خیابان Qianmen دارد. Bianyifang، یکی دیگر از رستوران‌های اردک کبابی که به‌خاطر غذاهای بخارپز معروف است، فروشگاه‌های اطراف نیز وجود دارد.

اردک کبابی پکن
اردک کبابی پکن

جستجو

باتومی بنر | راهنمای سفر باتومی

راهنمای سفر باتومی

باتومی در خط ساحلی دریای سیاه در گرجستان واقع شده است، یک شهر ساحلی باشکوه و فریبنده است که مسافران را از سراسر جهان به

بنر ویزا

همه چیز درباره ویزا

در این مقاله همه چیز درباره ویزا را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما تا انتها همراه باشید. فهرست تورها: ویزا چیست؟ ویزا یک