مشاوره سفر به استانبول

عکس بنر استانبول پاناروما

گشت و گذار در استانبول:

  • کشتی: پلی که بخش‌های آسیایی و اروپایی استانبول را به هم متصل می‌کند به دلیل ترافیکش معروف است و بهترین راه را برای عبور از تنگه بسفر کشتی است. سه ایستگاه اصلی کشتی در سمت اروپایی بشیکتاش، کاباتاس و کاراکوی هستند. جدول زمانی در هر پایانه نصب شده است.
  • مترو: استانبول دارای یک شبکه متروی زیرزمینی است که دو طرف شهر را در بر می گیرد. از صبح تا پاسی از شب اجرا می شود و تمام جاذبه های برتر را پوشش می دهد. در ساعات شلوغی صبح و عصر بسیار شلوغ می شود.

    برای نقشه های جامع قطار، این لینک را دنبال کنید.

  • تاکسی:

    تاکسی‌های فراوانی در استانبول وجود دارد که باعث می‌شود تاکسی‌سواری بسیار راحت باشد. برای سهولت، برنامه BiTaksi را دانلود کنید، که نزدیکترین تاکسی را برای شما پیدا می کند.

آیا عادت‌های محلی بخصوصی وجود دارد که باید بدانم؟

مردم ترکیه به طور کلی بسیار صمیمی هستند و بویژه اگر شما هم جنس خودشان باشید، توجه داشته باشید که به کسی اشاره نکنید، زیرا این کار در استانبول به عنوان بی احترامی در نظر گرفته می‌شود.

ابراز علنی از لحاظ عاطفی، مانند بوسیدن، در مکان های عمومی، به عنوان کار ناپسند و بی احترامی در نظر گرفته می‌شود. در جاهای عمومی، به‌ندرت خواهید دید که افراد جنس مخالف یکدیگر را لمس کنند.

مردم استانبول

حداقل نیاز به سه روز است تا از استانبول لذت ببرید

هر چه تعداد روزهایی که به خودتان در استانبول می‌دهید، هرگز کافی نخواهد بود. همیشه احساس خواهید کرد که به خودتان زیان زده‌اید – همیشه یک محله دیگر برای کاوش، یک سفر دیگر با قایق، یک موزه دیگر برای بازدید و یک رستوران دیگر برای امتحان وجود دارد

سه روز حداقل برای بازدید از این شهر برای یک بازدید اولیه است، اما می‌توانید به راحتی یک هفته یا بیشتر هم بمانید اگر شهر برایتان خسته‌کننده شده باشد، ده‌ها فرصت برای گشت و گذار در اطراف شهر وجود دارد. یکی از نقاط قوت استانبول غذاهایش است، بنابراین بهتر است مدت زمان اقامت خود را بر اساس وعده‌های غذایی تعیین کنید تا شب‌های خوابیده شده! شش وعده غذایی (و چند وعده صبحانه مفصل) برای لذت بردن از بهترین‌های صحنه غذایی استانبول ایده‌آل است.

محله آرناووت کوی استانبول
مطمئن شوید که زمان کافی برای کشف جواهرات پنهان استانبول، از جمله آرناووتکوی، به خود اختصاص می دهید.

بیمه مسافرتی الزامی است

بیمه مسافرتی برای تمامی بازدیدکنندگان خارجی ترکیه اجباری است، استانبول به طور کلی به عنوان یک شهر امن در نظر گرفته می شود، اما جیب بری و جنایت اتفاق می افتد. مهمتر از آن، مراقبت های بهداشتی محلی می تواند گران باشد، بنابراین با داشتن بیمه در صورت بروز حادثه یا بیماری غیرمنتظره هزینه ها بطور قابل توجهی پوشش داده می شود، برای بیمه سفر پیشنهاد می کنم با مشاورین ماه نورد تماس بگیرید.

بیمه مسافرتی

خرید سیم کارت در استانبول آسان است، اما گزینه های شما محدود است

WIFI  باز در استانبول به راحتی قابل دسترسی نیست، که خرید یک سیم کارت محلی را کم و بیش یک ضرورت می کند. اگر شهروند ترکیه نیستید و اجازه اقامت ندارید، در خرید سیم کارت گزینه های محدودی خواهید داشت. بسته های کم هزینه برای خارجی ها در دسترس نیست و اکثر شرکت های مخابراتی فقط یک بسته استاندارد توریستی ارائه می دهند. پس از کمی تحقیق، بطور مثال سیم کارت وودافون. Vodafone تنها یک گزینه برای گردشگران دارد که شامل 20 گیگابایت داده، تماس و پیامک و دسترسی نامحدود به Whatsapp است. فرآیند خرید سیم کارت بسیار ساده است و تنها حدود 15 دقیقه طول کشید. برای ثبت نام به یک نسخه کپی از پاسپورت خود نیاز دارید، بنابراین مطمئن شوید که آن را همراه خود داشته باشید. سیم کارت توریستی پس از 60 روز به طور خودکار منقضی می شود

سیم کارت توریستی استانبول وودافون

جستجو

معبد یونگه در پکن چین

برنامه سفر 4 روزه پکن

بیایید برنامه سفر 4 روزه پکن رو با هم مرور کنیم پکن با جمعیت بیش از 21 میلیون نفر، یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است.

باتومی بنر | راهنمای سفر باتومی

راهنمای سفر باتومی

باتومی در خط ساحلی دریای سیاه در گرجستان واقع شده است، یک شهر ساحلی باشکوه و فریبنده است که مسافران را از سراسر جهان به

بنر ویزا

همه چیز درباره ویزا

در این مقاله همه چیز درباره ویزا را مورد بررسی قرار می دهیم، با ما تا انتها همراه باشید. فهرست تورها: ویزا چیست؟ ویزا یک